FRUavantura - početak

Rekla sam već da volim šumu. Zapravo prirodu, u svakoj njenoj izražajnoj formi. Volim kad mi aktivira čula. I kao klinka sam to volela. Sećam se da sam obožavala da posmatram kroz prozor najrazličitije oblike topografije dok smo Fićom onomad, nas četvoro, sa koferima vezanim za krov, putovali kroz Bosnu i Hercegovinu, Dalmaciju, sve do mora.


Ostalo mi je to obožavanje uzvišenja do danas. Makar kamen poveći da vidim ovde u ravnici, popeću se na njega, pa još da je toliki! Ne znam odakle mi to. Možda što su mi 3/4 korena duboko u planinama. Može biti i do horoskopa, takvi su jarčevi. A moguć je i otpor monotoniji Vojvodine. Daj mi makar na stolicu da stanem, da poskoči linija srca mog.

Na početku beše ovako

Ogromna je sreća moje životne priče to što živim tik uz Frušku goru. Taman toliko da se odmorim na ovom ostrvu posle celonedeljnog plutanja u Panonskom moru. Na njenim stazama će vam svaki šetač pri susretu reći "dobar dan". Divna je ona. Spojila me je sa mnogo sjajnih ljudi. Svi su po nečemu vrlo posebni, a po jednoj stvari sasvim isti. Upravo po ljubavi prema Fruškoj gori.

I ovako

Jednu bih šumsku vilu izdvojila. I sa njom me je šuma spojila. Rođendan nam je istog dana, a to nije mala stvar. Ime joj je Tina - Balerina. Pravila je odlične fotose i pisala super priče o lutanjima naše jednocifrene družine i objavljivala ih na svojoj Fb stranici, onako rekreativno. Zračila je sreća iz tih reportaža. Ljudi, znani i neznani, su se počeli raspitivati kako bi nam se mogli pridružiti. Posle nekoliko meseci ovih pritisaka šire javnosti da se naš mali krug otvori i proširi, Tina je odlučila da ih pozove na testiranje.

I padanje je bilo za uspomenu

Pred kvalifikacije su se sastojale od 7km kružne šetnje oko Ledinačkog jezera. Reći ćete da to nije naročito težak test. Tačno, osim kada je staza nemarkirana, a kiša pada bez prestanka i blato je onako fino, glatko i lepljivo. Odziv je bio nejak. Okupilo se tačno 12 avanturista, pretežno u plavim kabanicama. Sparina pod kabanicom, novi neverovatni pogledi na jezero posle svakih par desetina metara, konstantno izmišljanje staze, usputno poziranje ažurnom fotografu, par kilograma blata na cipelama, i puno smeha. Da, svega toga je bilo u toj šetnji.

Pred kvalifikacije

Ni jednog momenta Tina nije posumnjala u sve avanturiste ovog sveta. Već za dve nedelje zakazala je kvalifikacije. Sremušarenje. Sastanak je bio na Letenci, što je imalo otežavajuću okolnost, činjenicu da do tamo nema organizovanog prevoza. Oduševljenje moje je bilo ogromno kada sam stigla na start i tamo zatekla, kako smo kasnije grubo brojali, 120 ljudi. Pristigli su sa najrazličitijih strana, spremni za prvu veliku FRUavanturu! Tina je tog dana lebdela, od sreće se nije mogla spustiti na stazu. E, tada je nastao FRU pokret.

Početak Sremušarenja
Fruška gora masivna, a mi masovni

Od tog dana FRUavantura je prešla nekoliko stotina kilometara, možda i hiljadu. Eh, kakvih je sve epizoda tu bilo. Bilo je padanja, tu sam redovna, bilo je i valjanja u blatu, ne namernog, i tu me je bilo. Smejanje je neizostavno i neizbežno. Fantastičnih fotografija, spontanih, ispoziranih, laskavih, smešnih, i onih za uspomenu. Otkrivanja neverovatnih lepota Fruške gore stvarno je najlepše iskustvo, a najvrednije je ipak bilo otkrivanje neverovatnih ljudi.

Kad ti treba šuma

Kad ti treba priroda

Eto, tako je počelo. Prvih nekoliko puta je bilo samo zabavno. Ako uopšte "zabavno" može biti "samo". Onda smo počeli da planiramo obaveze tako da ne smetaju odlasku u šumu. Zatim je usledila ona faza trebanja. Trebanje šume i dalje traje, uzročno posledično. Od toga dolazi više šume; od više šume dolazi više sreće, više smeha, više ljubavi.
Ako do sada niste čuli za Tinu i FRUavanture, evo upravo jeste. Možda i vi imate trebanje prirode, Fruške gore, šetnje, ili možda nemate sa kim da pođete u svoju avanturu? Ipak, krenite ka šumi, tamo ćete sresti nas, i brže nego što kažete "dobar dan" naći ćete se u FRUavanturi.

Zajednička sreća je veća

Sve fotografije u ovom tekstu su preuzete sa Fb stranice Green Adventure Fruška gora.

Svideo vam se tekst i smatrate ga korisnim?
Podelite ga sa svojim prijateljima na društvenim mrežama ili ga pošaljime mejlom.
Da vam moji putopisi stižu na mejl periodično prijavite se na dugme SUBSCRIBE na vrhu stranice.
Hvala na čitanju :)
Ptica na žici

Comments