1200 KILOMETARA KUBE

Posle zaljubljivanja u Havanu ovo cvetanje ljubavi se strasno proširilo po Kubi. Prvo su srca pojurila na zapad do Vinjalesa, u duvanski kraj, zatim odoše na istok u Varadero, pa se sjuriše na jug u raj, Trinidad na Karibima.
Za svako od ovih mesta nosim u srcu jedinstven, najsnažniji utisak i rado se sećan onoga što mi je baš tu oduzelo dah. Vinjales ima čarobna brda kakva nigde nisam videla svojim očima. U Varaderu sam doživela najlepši izlazak sunca nad morem, u svom dosadašnjem životu. A Trinidad mi je poklonio plažu za rođendan, baš kao što sam oduvek želela.
Lepota Trinidada

Vinjales

Zamislite ravnicu, kako kažu "ravnu kao staklo". Zelenu, plodnu, prostranu. I sad sasvim oslobodite maštu pa zamislite po toj ravnici razbacana brda. Ali ne brda kao ova naša, nežna i valovita. Nego brda kao iznikla iz te ravnice. Visoka i uspravna. Onakva kakva služe samo za gledanje, ali ne i za penjanje.
Čarobna brda
Obišli smo u ovom kraju plantaže duvana, posetili jedno autentično seosko domaćinstvo, gledali kako se motaju cigare, probali šećernu trsku, ubrali cvet duvana, videli sve faze sazrevanja kafe i banane. Čamcima se provozali rekom kroz pećine, a kolima između ovih najlepših brda. Čitav ovaj izlet bio je fantastično iskustvo. Mada, ona četvrtina sata provedena na vidikovcu sa kog sam posmatrala staklenu ravnicu sa ovim džinovskim, zelenim čudima, ostavila je pečat u mom sećanju na najzapadniju tačku Kube koju sam posetila.
Vinjales i duvan

Varadero

Ovo mesto uopšte nije, što bi englezi rekli "my cup of tee". Bez kritike i loše namere, rekla bih da je za moj doživljaj plaže sasvim svejedno da li sam u Varaderu ili u Bečićima. A pošto mi je neuporedivo jeftinije da skoknem do Bečića, kada se zaželim ležanja pod jednim od zaređanih suncobrana na nepreglednoj plaži, uvek ću se radije uputiti u komšiluk. Kad sam već na drugom kraju sveta onda daj da vidim sve drugo od Kube.
Varadero
Zbog noćenja u hotelu na samoj obali imala sam sreću da pre svitanja izađem na plažu sa kafom u ruci i da dočekam onaj savršen presek omiljenih mi stvari u životu, a koji traje nekoliko neprocenjivih trenutaka. Tiha i pusta plaža, prijatna jutarnja svežina i šum plitkih talasa, zatim izbijanje sunčevih zraka iza horizonta i prelamanje u neverovatnim bojama kroz bele oblake. Upravo to je momenat zbog kog najviše volim more.
Jutro u Varaderu

Trinidad

Trinidad je malo mesto na karibskoj obali Kube, sa prizemnim kućama, centrom uređenim kao za scenografiju nekog filma, u odnosu na more je uvučen u podnožje brda. Odavde smo pravili nekoliko izleta po okolnim gradovima, a jedan dan smo katamaranom obilazili koralne grebene i pusta ostrva daleko na pučini, na kojima žive samo iguane. U ovom gradu sam pokupovala ogrlice od drvenih perli, kostiju, raznih semena i koštica. Mnoge sam poklonila, ali neke i dalje rado nosim.
Život Trinidada
Iako prvobitni plan nije bio takav, okolnosti su se ipak složile kao puzle baš tako da sam taj 15-ti januar provela na plaži. Kakva je to plaža bila...i kakav rođendan! Dalje ostajem bez teksta, samo osmeh mogu da vam pokažem :)
Rođendan na plaži Ankon

Santa Klara

Za Santa Klaru nemam mnogo toga da kažem. Utisak koji odavde nosim jeste poseta mauzoleju u kom je sahranjen veliki Če zajedno sa svojih 29 saboraca. No, lep je ovo kompleks, sastavljen od mauzoleja, muzeja, bronzanog spomenika i trga.
Spomenik Če Gevari u Santa Klari

Sjenfuegos

Odavde nosim dve slike koje su me oduševile na prvi pogled. Prva je bulevar sa palmama na čijoj je jednoj strani more, a na drugoj red raznobojnih, prelepih vila. Druga je palata de Vale u kojoj se nalazi muzej, a na krovu je restoran sa pogledom na more i grad. Mi smo se baš tu gore našli kada se spremao suton i to je stvarno najbolji momenat za boravak na ovom mestu.
Bulevar između mora i vila u Sjenfuegosu
Palata de Vale
Verovatno sam neke doživljaje i neka mesta propustila da spomenem, ali to je samo zbog toga što su mi ova pomenuta draža. Ipak, sećam se da sam tada, kada smo se vraćali ka Havani, rekla da bih od svih gradova koje smo na Kubi upoznali, najradije ponovo došla u Trinidad. Ovde možete doživeti najlepše od mora i plaža i najrealnije od života kubanaca. Ali kada ste već prešli pola sveta da biste posetili ovu zemlju, nemojte da vam se boravak ovde svede samo na jednu tačku. Neka se namnože uspomene.
Krstarenje katamaranom
Više fotografija pogledajte ovde

O početku mojih solo putovanja pročitajte ovde

Svideo vam se tekst i smatrate ga korisnim?
Podelite ga sa svojim prijateljima na društvenim mrežama ili ga pošaljime mejlom.
Da vam moji putopisi stižu na mejl periodično prijavite se na dugme SUBSCRIBE na vrhu stranice.
Hvala na čitanju :)
Ptica na žici

Comments

  1. Planiram putovanje na Kubu krajem godine. Tekst je divan, a fotografije - san svih snova. 😀

    ReplyDelete
    Replies
    1. Draga Tanja, hvala za komplimentiranje, drago mi je ako ti je moj utisak bio od pomoći za pripremu za lični doživljaj Kube. Želim ti srećan put i nezaboravne uspomene :)

      Delete
  2. Dragan Cvetkovic (Liosbely@gmail.com)10 August 2018 at 22:45

    Tekst je zaista lagan. Vreme provedeno od deset dana je relativno malo da bi se duboko ušlo u zivot kubanaca, mentalitet i objasnjenje njihove sasasnjosti.
    Ja sam ucio skolu u Havani jedno vreme i proputovao celu zemlju. Napisao sam vise clanaka o ovoj divnoj zemlji. Ako zelite, poslacu vam jedan od njih.

    Na jednih od vasih slika iz Havane, vide se dve osobe obucene u potpuno beloj boji; to bi isto bilo interesantno objasniti znacaj te boje na pojedinim osobama.
    Pozdrav

    ReplyDelete

Post a Comment