MESTO DO KOG MOŽEŠ STIĆI JEDINO SAM


Pre par godina, zbog povrede kičme sam provela nekoliko meseci uglavnom ležeći, kako sam to kasnije zaključila, zbog "pogrešnog skretanja" negde u životu. Bio je to, između ostalog, period filozofiranja, analiziranja, prisećanja, čitanja. Svakako, vrlo koristan. Odnosno, da neskromno poentiram: bila sam dovoljno pametna da prepoznam "sreću u nesreći". 

Tour de Cuba
Kada vas okolnosti nateraju da se odreknete samostalnosti u svakom smislu, vrlo brzo u svojoj glavi stignete do teme smisla života, preispitivanja tipa da mogu šta bih drugačije uradila, nabrajanja neispunjenih klinačkih želja i slično. Tako sam ležeći u svojoj staroj sobi došla do zaključka da se mnoge moje zamisli kako će moj život u ovim godinama izgledati, a koje sam kao klinka baš u toj sobi kreirala, zapravo nikad nisu desile jer sam tvrdoglavo uz njih lepila onu kobnu poštapalicu "kad budem... onda ću...". Tada se desio onaj momenat iz filmova kada se na glavnog glumca u bitnom trenutku za zaplet, spusti zrak sunca, u pozadini se čuje onaj anđeoski hor, a njemu sine neka ideja. U mom slučaju je ključna misao bila: kada ću, ako neću sada?.

Tour de Cuba

Vrlo malo vremena mi je trebalo da nabrojim tri najveće želje čije mi je ispunjenje tog momenta bilo značajno za ponovno uspostavljanje Samostalnosti. Mog nosećeg zida, o koji čitav život lupam glavom sa toliko ljubavi i zadovoljstva da mi ni čvoruge više ne iskaču. Prva želja je bila da otputujem nekuda daleko, sama. Druga je bila da svoj rođendan proslavim na plaži, u kupaćem naravno. Smisao ove želje dobija na težini kada se uzme u obzir da je moj rođendan u sred januara, što znači da Dunav nije dolazio u obzir. I treća je isplivala iz zidova moje stare sobe, već sam i zaboravila da sam kao tek postala tinejdžerka maštala o Kubi, iako ne mogu da se setim zbog čega.

Tour de Cuba

Kombinacija ove tri želje je bila savršena! Bilo je apsolutno moguće jednim udarcem ubiti tri muve. Sve se nameštalo samo od sebe. Ili je bar meni tako izgledalo. Provela sam na Kubi skoro tri nedelje. Obišla velike i male gradove, obale i unutrašnjost. Upoznala divne ljude, sa kojima sam ostala prijatelj. I zaista sam proslavila svoj rođendan na plaži, i to Karipskoj. To je bio moj prvi odlazak u svet bez i jednog poznatog lica u blizini. Još tamo sam tvrdila da je to najbolje putovanje u mom životu. Sada sam vrlo ponosna na ovaj svoj poduhvat, jer mi je pokazalo od čega sam napravljena.

Tour de YU

Tada se putovanje na Kubu činilo kao vrhunac. I jeste to bilo u tom momentu. Sada znam da je ono bilo početak, tek puzanje. Ovog leta sam pravila planove za putovanje, kao i obično nekoliko planova. Sigurni su bili samo datumi početka i završetka odmora. Nekoliko dana pred polazak, kao povezani, jedan za drugim svi planovi su se sami otkazivali. Neki zbog lošeg vremena, neki zbog ljudskog faktora. E tada sam "prohodala".

Tour de YU

Spakovala sam garderobe za sve vremenske prilike, takav je bio ovaj septembar, novac, pasoš, selfi štap, ažurirala mape na telefonu, sela u auto i krenula. Sama. Da smo još uvek u SFRJ to bi bila domoljubiva ekskurzija. Ali kako sam bila suviše mala da je napravim u najbolje vreme, ni sada joj baš ništa nije falilo. Prešla sam ukupno 2.622km, obišla 13 gradova, od toga 11 koje nikada ranije nisam posetila, napravila 1.590 fotografija, pomerila mnoge granice, one u glavi, a one državne sam samo prešla (jednom zamalo ilegalno).

Tour de YU

Na Kubi sam bila sigurna da je to najbolje putovanje u mom životu. Sada sam sigurna da najbolje tek dolazi. Najviše od svega, raduje me što je moj sledeći poduhvat zapravo ono što u ovom momentu ni ne pomišljam. Da nisam onomad ležala u svojoj staroj sobi i razmišljala o smislu života bez samostalnosti, pitam se koliko bi mi vremena trebalo da stignem do ovog mesta do kog možeš stići jedino sam. Na njemu još nisam bila. Uz duboki uzdah i širok osmeh mogu slobodno reći da sam zadovoljna. Iz iskustva znam da će na sledećem sigurno biti još bolje.

Tour de YU 
Prvi deo drugog solo putovanja je ovde.
Drugi deo drugog solo putovanja je ovde.
Putopis iz Havane pročitajte ovde.
Nastavak putovanja po Kubi pročitajte ovde.

Do albuma sa više fotografija sa oba ova putovanja možete doći preko linkova na kraju prethodno pomenutih tekstova. 

Svideo vam se tekst i smatrate ga korisnim?
Podelite ga sa svojim prijateljima na društvenim mrežama ili ga pošaljime mejlom.
Da vam moji putopisi stižu na mejl periodično prijavite se na dugme SUBSCRIBE na vrhu stranice.
Hvala na čitanju :)
Ptica na žici

Comments

Post a Comment